Chillen op de Antiillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud Robben - WaarBenJij.nu Chillen op de Antiillen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ruud Robben - WaarBenJij.nu

Chillen op de Antiillen

Door: Ruud Robben

Blijf op de hoogte en volg Ruud

05 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Zoo.. daar is die dan. De lang verwachte Blog over Curacao.
Ik weet het, het stelt nu nog niet veel voor, maar ik heb ook nog niet echt de tijd en de zin gehad om er eentje aan te maken.

Ik zal kijken of ik per dag iets erop kan zetten zodat jullie mijn avonturen vanuit Nederland kunnen volgen.

Dag 1: [b]Aankomst[/b]
Het was al behoorlijk laat in Nederland toen ik aankwam, laten we zeggen zo'n 03:30. In Curacao was dat tegen 21:30 uur. 10 uurtjes gevlogen en toen we uitstapten kregen we een welkomstpraatje van de CZMCARIB (Commandant ZeeMacht Caribisch gebied) Uiteindelijk kwamen onze woodland tassen eraan en die moesten we overladen naar een 4tonner = vrachtwagen, Ik denk dat ik 20 tassen heb gesjouwd en toen al kapot ging van de benauwdheid. Uiteindelijk hebben we dan toch de reis kunnen maken naar onze kazerne aan zowat de andere kant van het eiland. Mooi, hebben we even nog van het nachtleven geproefd in Curacao. Alhoewel, we kwamen alleen langs de krottenwijken en op de provinciale weg. Genoeg mac donalds en pizzahutjes in ieder geval. Dat dan weer wel.
Afijn, eenmaal aangekomen op kazerne kregen we ook nog een praatje van waar de kaderleden en waar de manschappen liggen. Toen mochten we eindelijk onze kamers op. Dit was tegen 23:00 uur. Maar ik voelde me niet zo heel lekker nadat ik uitsteeg. Ik zat met mijn buik al in mijn maag hehehe:-p. Dus ik heb nog eerst even het vliegtuig voer via mijn mond weer uitgegooid. En de restjes stroomde er aan de andere kant. Bleh.. Dat was smerig.. uiteindelijk kon ik om 00:00 toch me bedje in. Helaas werd ik al om 3 uur wakker van de kou. Kou? Ja, kou ja.. Ik lig namelijk onder de airco. Ook heel fijn natuurlijk.

Dag 2: [b]introductiepraatje[/b]
Vanochtend vroeg om 06:10 uur opgestaan en maar meteen de wc opgezocht. Ik kon het niet laten om weer eens lekker te zitten met de Donald Duck erbij. Helaas was deze ontlasting ook weer splinterdun en stroomde het weer eruit.
Om 06:30 gingen we eten, toen ging de restaurant open. Wisten alleen toen niet dat je er eerst 'n 20 minuten in de rij moest staan voordat je kon eten. Helaas hadden we 07:00 uur appél, Dus ook niet echt veel gegeten in de ochtend. Na de appél kregen we presentaties over Curacao en hoe het hier allemaal aan toe gaat. Dit hebben we van een x aantal personen gekregen en dit duurde tot de middageten. Middageten is hier warm. Soep, Pasta, gekookte aardappelen, rundervink en dergelijke. Na het eten hadden we een half uurtje voor ons zelf. Dus ik ging maar weer eens op de wc zitten. Deze keer was het iets vastere ontlasting dus het werd beter. Halfuurtje later stonden we buiten opgesteld om 5 km te gaan lopen over de kazerne. Dit als een rondleiding over de kazerne en waar alles zit. Alleen, de route die we liepen was maar 1 km. Dus mochten we 5 keer dezelfde route lopen. Maar dat is alleen maar goed, dan wennen we alvast een beetje aan het weer als we eenmaal bezig zijn.
Na de 5 km was het einde dienst. Ofja, we waren om half 2 klaar en moesten om 18.00 weer in GVT, gevechtstenue, staan voor de barbeque. Dus in de tussentijd heb ik lekker gefitnesst samen met Moree van BLJ. Ging wel lekker.
Daarna lekker gedouched en omgekleed voor de BBQ. 2 spareribs van 4 stukjes, 2 hamburgers en een kipspies naar binnen gewerkt en toen zat deze jongen aardig vol. 3 biertjes, waarvan ik er ééntje voor de helft leeggoot vanwege een bons in mijn hoofd. 2 cola's gepakt en nu is het 20.39 dat ik dit typ. Kheb nog geen foto's gemaakt maar die komen vast en zeker;)
Teruste allemaal !!;-)

Dag 3:
[b]Orkanen[/b]
Hier kregen we vandaag veel informatie over.
Eigenlijk heel de ochtend. Tot de middaglunch hebben we in de zaal gezeten en geluisterd naar een presentatie over orkanen. Nou, wij zitten 1 juni tot 30 november dus in het orkaanseizoen.. Chilll!! kunnen we wellicht nog een keer een orkaan meemaken. Tuurlijk niet leuk voor de mensen en al die bijkomende schade, maar ik vind het wel een mooi gezicht :). Kunnen we daar gelijk helpen. Daar zijn we immers voor.
In de middag konden we naar Cinco gaan. Das een zwembad/bar langs de kazerne.
Daar gingen we even de zwembad in en baantjes trekken. Ook nog relaxed aan de kant gezeten in de bar. Heerlijk! Wel warm in het zonnetje. Echt chill. Echte werk moet nog beginnen zeg maar... In de avond terug naar Cinco gegaan omdat er vanaf 22.00 tot 00.00 happy hour was,, was 2 halen, 1 betalen. Daarna ben ik tegen die tijd ook weer terug gegaan en gaan slapen.
[b]
Dag 4[/b]:
Marsen
Ik stond op om half 7, want we hadden brood op de kamer gehaald en konden we daardoor lekker langer in bed blijven! mats! Op appél werd er nog iets geroepen over sokkendrill tijdens marsen. We hadden opsvest bij en camelbag en gingen weer de 5 km lopen. Laatste rondje een rustige speedmars gehad. We zijn ergens onderweg gestopt om even de sokken te verwisselen. Talk poeder helpt goed op je voetjes. Daarna kregen we les in HPG en de flora en fauna op het eiland. Goed zorgen voor jezelf is belangrijk met dit weer. Toen wapens op nummers gecontroleerd en toen was het tot 14:45 niksen. Nouja niksen.. ik typ nu dit.. en heb net wasje gedraaid en me kamer opgeruimd, dus ben wel nuttig bezig!


Ik heb het ook een beetje gehad om steeds elke dag hier iets neer te zetten, want de helft ben ik waarschijnlijk al vergeten!:p

Ik weet wel dat ik donderdagavond ben gaan stappen tot 4 uur. De volgende dag moest ik zwemmen, een soort pre-toets voor het zwemmen halen. We hadden maar een halve dag omdat het goede vrijdag was. Na het zwemmen heb ik wapenhandelingen gedaan met de Diemaco, Glock, MAG. Daar krijgen we dinsdag de 10e een toets over. Vrijdag middag was het weer een gekkehuis op het strand, of zaterdag, geen idee, maar het was relaxed! Coctailtje erbij, strandje, palmbomen, alles. In de avond een Full Moon party, hoop dat ze dat elke maand hebben!! Dag daarna uitgeslapen tot 3 uur.. Toen niet zoveel gedaan Daarna hardlopen en rustig aan gedaan.. Vandaag rondrit op het eiland waar we langs koraalspecht zijn gekomen, is een gevangenis waar je niet terecht wilt komen, waterzuiverings installatie en andere kazerne op het eiland bekeken.

Ohja, Jan Thiel baai is echt schitterend om naar toe te gaan!
Tot de volgende keer ;)


[url=http://http://www.facebook.com/profile.php?id=100003706166728&ref=tn_tnmn]http://http://www.facebook.com/profile.php?id=100003706166728&ref=tn_tnmn[/url]

Vandaag hebben we de wapenhandeling tests gedaan. Dit is nodig om gecertificeerd te schieten. Zonder certificaat mag immers niks meer. En aangezien we al toch zo vaak met deze wapens schieten, was het opzich wel een peulenschil. Daarna nog rondje hardgelopen en toen was het endex. Heel de dag testen gedaan en dan hardlopen. Morgen zwemtest. Die even fixen en dan hebben we het grootste gedeelte al weer gehad. Alleen nog de oefeningen uitlopen en dan krijg ik 'n speldje.. Morgen krijgen we ook nog les over de Cougar, ofzoiets, das de radio waar ze hier mee werken.. Gaan we dus meenemen en bedienen.

Nou.. die Cougar radio is ook appeltje eitje.. Dacht dat werd wat moeilijker.. maar we hebben nog 4 maanden om daar aan te wennen.
Wapenexercitie gehad.. ook heel goed gegaan. Donderdag zijn we met onze peloton naar Kura Hollanda gegaan, met Geestelijke Verzorging. Daar kregen we een rondleiding en werd ons verteld hoe slaven vroeger behandeld werden en waar ze vandaan kwamen en hoe ze tot stand zijn gekomen en geschiedenis van curacao. Ja dat was wel een leuke rondleiding. Daarna zijn we naar een landhuis van Peter Sandhuyzen gegaan ofzoiets.. Die had flink stuk land.. Zijn we over heen gelopen.. Dwars door het oerwoud.. Toen aan het eind van de dag een BBQ gehad met de bewoners en de gidsen. Toen weer terug naar kamp gereden en donderdag nog op stap gegaan bij Bermuda.. Was heel gezellig.. Vrijdag 10 km gemarst met opsvest en rugzak. Toen na 5 km gingen we een zwem estafette doen... onze peloton is 2e geworden. Terug gaan marsen. Dat was vervelend, aangezien m'n schouders verbrand waren van afgelopen dagen.. Maar ik had het gered. Toen evaluatie over de week en wat we er van vonden.
We wilden vrijdag gaan stappen maar we waren ingekakt en werden om 00;30 wakker, dus bleven we lekker in bedje liggen. Zaterdag ben ik naar de mensen gaan kijken die de zwemtest opnieuw moesten doen... ieder heeft nu gehaald.. Daarna gesport.. en toen weer stappen :p vandaag ff kamer opgeruimd foto's geplaats op facebook en weer een mooi verhaal aan het typen hier.

[b]Oefening![/b]
Maandag waren de Alfa ploeg al op oefening, zij gingen steun verlenen aan de Mariniers en de Korps Commando Troepen. Ze waren daar als zijnde piraat op het schip(Hare Majesteit Pelikaan) Daar zijn ze overvalllen door de Vissticks en de commando's. Wij (de Bravo ploeg) hadden die dag een normale werkdag. We gingen contactdrills beoefenen en helpen bij kaarten plakken en dergelijke dingen. Dinsdags gingen we op oefening. We werden met de tonner naar Koraal tabak gebracht en kregen uitleg hoe de oefening eruit ging zien. We waren met 6 man naar een locatie gegaan om te kijken waar we fatsoenlijk konden overnachten, nou we kwamen uit op een vuilsnisbelt. Dus hebben maar eerst beetje opgeruimd zodat we met zo'n kleine 25 tot 30 man konden slapen. De tonner reed op en neer om de andere mensen te halen. We hadden toen al hun rugzakken eruit gehaald zodat ze daar geen zorgen hoefde te maken. Het regende toen denk ik net 5 minuutjes, daarna was het weer droog. Ikzelf was behoorlijk nat geregend, maar een half uur later was het ook weer droog. Naja klam.. Tentjes opgezet en toen hadden we even niks te doen.. Dus ff lekker gegeten en aan het water gezeten.. Had ik niet moeten doen.. Collega's die waren aan het spelen met stenen die over het water stuiterde.. Alleen gooide er eentje ongeveer 20 meter hoog en 20 meter ver.. Toevallig?.. zat ik aan de andere kant van die 20 meter.. en kreeg dus een steen op me kop. Nou hadden we geluk dat we een Medic bij ons hebben die naar mijn hoofd keek. Ik had er een flinke buil van gekregen en mijn kop die stond ook op barsten. Bloedde als een gek, maar nu zit er een mooi korstje op. We kregen later op de dag ook nog een lesje, maar ik had aangegeven dat ik zo'n last van koppijn had, dat ik er niet bij de les was. Ze stuurde me naar bed en woensdag moest ik kijken hoe het ging. Woensdag hebben we een flinke stuk gelopen.. vanaf de CommandoPost richting uiterste punt van Koraal Tabak.. Denk dat we met zijna allen toch wel 1 uur gelopen hebben in de hitte. Zijn mooie foto's van gemaakt, zie facebook, Daarna hadden we een afkoeling, we waren teruggelopen naar de CP en moesten toen onze waterschoenen aantrekken en onder de WaWa gaan staan, (WaterWagen). Dat was echt lekker. Nog steeds last van mijn hoofd gehad.. Donderdag hebben we contact drills gedaan en patrouille gelopen.. Uiteindelijk in pijlpunt richting de CP gelopen. Das kut, want we liepen over harde koraal en was ook zo'n kilometer... in pijlpunt loop je jagerschots voorwaats, dus mensen die dit kennen weten wel hoe dat is..
Daarnaast gingen we een gelegenheidsoverval plegen. Das een soort verrassingsaanval. Ik had de MAG (Mitrailleur Am Gas) om me nek dus werd ik de vuurbasis. .Ik opende het vuur en de andere lui die hadden een omtrekkende beweging gemaakt richting doel. Nadat ik gevuurd had en zo de vijand verraste, kwamen mijn collega's van de andere kant om het doelwit uit te schakelen. Gelukt! Gelegenheidsaanval geslaagd! Daarna zijn we nog gaan verplaatsen naar een locatie waar we moesten roeien in de rubberboten van de mariniers. Zijn daar 20 minuutjes hard en zoet mee bezig geweest. Dat was het einde.

De doelstelling van deze oefening was om ons te laten wennen aan het temperatuur en de klimaat hier. Het was niet fijn om in 28 graden buiten te liggen omdat je dan al helemaal bezweet en nog bezweter eruit komt als je wakker word. Of het is allemaal klam.. Behoorlijk irritant... Vrijdag heb ik onderhoud gepleegd.. Dit was echt een kutdag..

Denk dat 3kwart van onze peloton vrij had genomen.. Dus we moesten hun wapens ook nog eens poetsen.. Hun voertuigen poetsen en spullen poetsen.. Fijn hoor.. Bedankt jongens! 6 kaderleden en 5 manschappen stonden er bij ons op appél.. Das toch niet te geloven?
Mja.. Frustraties waren niet aan de orde.

In de avond zijn we naar de Poolparty gegaan. Dat was echt super relaxed. Het was denk ik niet wat ik verwachtte, ik weet bij God ook niet wat ik echt verwachtte, maar het was wel super vet:p.
Zaterdag kwamen we bij op het strand genaamd Zanzibar. Leuke strand dat langs Jan Thiel ligt. Dus vaders, moeders en elke; daar gaan we ook naar toe;)
In de avond zijn we naar Bermuda gegaan en raad eens: De enige echte Gordon kwam daar ook. Je weet wel, Gordon, van de Toppers? Geer en Goor?
Ja die;).
Nou.. Zondag wezen boodschappen doen.. ook heel belangrijk.. En daarna lekker lui aan het zwembad gezeten en gezwommen. In de avond Mission Impossible IV gekeken, das de nieuwste.. Die was leuk en nu typ ik dit verhaal.

Morgen lesje over OVG'en (Optreden Verstedelijk Gebied) en uitvoeren ervan. En de rest vertel ik nog een ander keertje ;)

Welteruste vanuit Curacao! xxx

Zo. Weer een weekje verder en een week vol gebeurtenissen.
Maandag begonnen we met lesje ovg. We hadden een wisselprogramma. De 3e peloton begon met lessen, de andere pelotons begonnen met lopen, kaartlezen, grotten bekijken, vleermuizen bekijken zwemmen, bootdrills noem maar op.
OVG is echt supergaaf. We hebben inbraak bij een raam gedaan. Mede dankzij de hooligan tool konden we de raam stuk slaan. Schoten drie keer naar binnen, gewoon om inzicht te krijgen in de kamer waar we zodrek binnenkomen te staan. Kamertje gezuiverd en door naar de andere kamer. Je hebt strongwall, dat is dat je met zijn alle tegen de muur aan de zelfde kant staat. Opposite corner, dat wil zeggen dat hij schuin tegenover me staat waar te nemen.
Veel kogels er door heen gejaagd en veel papkameraden neergeschoten. Doel van oefening was om ons te laten wennen met OVG, want Infanterie die doen daar juist veel meer mee dan ons en die hebben ook ons behoorlijk goed geholpen.
Dinsdag mochten wij gaan kaartlezen, stekkeren met bepakking van 10 kilo. denk dat we daar ook de hele dag bezig mee zijn geweest. Veel vocht verloren en naar mijn idee ook behoorlijk goed aangevuld. Vooral in de avond, want toen was het voor 10 gulden één uur gratis drinken. Nou de baco's vlogen naar binnen.. Baco= Bacardi Cola voor de gene die dat nog niet wisten..Woensdag hadden we een waarnemingsbaan. Lagen 11 voorwerpen in het voorterrein. Daar hadden we 1 uur de tijd voor om alles te onderkennen, identificeren en jezelf te triggeren. Hoe kijk je? Hoe ga je te werk? Waar let je op? Dat soort dingen vraag je je eerst af voordat je gaat waarnemen. We zijn toen ook in een grot geweest waar de vleermuizen steeds om de oren vlogen. Dat was bizar... maar wel gruwelijk vet.. Donderdag.. geen idee meer wat ik donderdag gedaan heb.. dat houden jullie van me tegoed.Ohja, om half 3 moesten we Beteugelen van woelingen kleren ophalen en volgende week dinsdag, over paar dagen nu dus.. Gaan we dagje naar Aruba, om daar een demo te geven hoe wij dingen aanpakken. Chillll
Vrijdag: Beste dag van de week omdat we 1300 klaar waren, maar ook omdat we bootdrills gingen doen. Dat was relaxed. Met de Korps Mariniers meegegaan op de Boston Whalers, dat zijn de boten die de Mariniers gebruiken om aan land te komen. Hebben we geoefend hoe we moeten handelen als we gekapseisd zijn. Wedstrijdje gepeddeld in rubbere bootjes, wie als eerste terug aan het strand was. Bij ons ging het niet zo heel goed, maar we hebben we lol gehad. Niet goed wel gezellig? ;) En het aan land gaan vanaf de Boston Whaler. Springen uit het boot, positie innemen en wachten op instructies.Ook omgekeerd, want van land aan boot komen moeten we ook kennen en kunnen. Dat was relaxed. Daarna nog wat onderhoud gedaan aan de voertuigen en toen WEEEKEND

Weekend ben ik vrijdagavond naar Fat Man Scoop gegaan. Dure tent daar joh.. 20 gulden kon ik 2 drankjes voor halen.. moest toen weer nieuwe bonnen kopen :S. Zaterdag hele dag liggen bakken aan de Daaibooi strand. In de avond ben ik naar de film gegaan. Echt zo'n Amerikaans bioscoop vond ik het.. Grote bak met popcorn, slushes, noem maar op.. We zijn dan ook naar American Pie: The Réunion gegaan.. Beste film ooit van American Pie. Echt geweldig! Kapot gelachen.. Daarna naar de kroeg gegaan, nee niet keertje naar een discotheek of waar veel mensen waren, maar rustig aan een tafeltje gezeten in een rustige, leuke kroeg.
Zondag: Beetje vroeg wakker gemaakt door Panhuis, die vroeg of ik zin had om half 9 voetbal te kijken. Nouja waarom niet.. Feyenoord moest tegen AZ. En ik heb de wedstrijd op Cabana beach gekeken en dat was toch wel spannend de laatste paar minuten. Maar toch 1-0 gewonnen :D Toen Sherlock holmes gekeken, die was nu wél in Engels gesproken.. en nu typ ik dit.

Maandag koninginnedag, Dinsdag dagje Aruba voor demo's, woensdag avond komen we terug in curacao.. gaan dan op oefening voor 2 dagen want vrijdag komen we er alweer uit. De rest die niet mee gaan naar Aruba hebben dus 1 dagje langer oefening. Maakt niet zoveel uit dus:p

Tot volgende keer!!

Tadaa, een nieuwe verslagje;
Zoo.. Waar zal ik eens beginnen?
Koninginnedag was hier toch wel anders dan in Arnhem of Eindhoven.. Hier zag je wel wat oranje, maar niet dusdanig overal:p. Maar het was wel een heel gezellige avond. Op wilhelmina plein gestaan en daar tot een uur of 11 gestaan, omdat ik de volgende dag moest werken. We moesten namelijk naar Aruba.
Zijn we om 6 uur naar het schip gegaan, hebben we ongeveer 2 uur vertraging gehad voordat we eindelijk konden varen (iets met een kapotte motor?) En toen om 12 uur aangekomen, net op tijd!! Ow, ik heb trouwens alleen maar geslapen aan boord. Snel omgekleed in Aruba om paar demonstraties te laten zien hoe een beteugelen van Woelingen peloton optreedt. Was een niet al te grote succes. Ze klapten wel, maar na de 1e demo vonden ze het ook wel welletjes. Dus 2e keer voor bijna geen man :p Toen zijn we in de avond Aruba in gegaan. Het is wel ver rijden om uit Aruba naar ergens toe te gaan.. denk zo'n halfuurtje met de auto. Het ziet er wel stukke beter uit daar. Geen zwerfafval, geen afbrokkelende huizen, gazon wat er netjes bij ligt.
Biertje gedronken en 02:00 moesten we weer terug opt schip zijn. Woensdag avond zijn we weer in Curacao aangekomen en hebben even onze spullen op kamer gepakt om op oefening te gaan. We waren naar Wacawa gegaan. Hebben onze tentjes en klamboe opgezet en konden lekker slapen. Volgende dag stond in de teken van schieten. Hele dag schieten. Met de Diemaco c7a1 en ik dan ook met de MAG, omdat ik daar mee rondloop.
's Avonds kregen we nog keertje les over een overval hoe die gepleegd moest worden en die hebben we de volgende dag uitgevoerd. Vrijdag was het om 0300 opstaan en tot 1100 zijn we bezig geweest. Daarna wapens gepoetst en naar kazerne. Einde oefening!

Kwam er achter dat mijn pas vrijdag avond geblokkeerd was.. Wat bleek? Ben geskimmed: 600 dollar gepind in californie, nou volgens mij ben ik daar nog nooit geweest. Balen! Dus nu moet ik steeds bij collega's geld lenen. Crap! Zaterdag op strand geweest, bermuda, maar dat was niks aan.. Zondag naar strand en wet & wild. Dat was wel relaxed. FEYENOORD 2e geworden in de competitie.. Mooier dan dat kan niet ;)

Maandag: stukkie hardlopen, 5 km. Toen heb ik hele dag bankzaken gedaan, want ik wilde wel natuurlijk een nieuwe pas. Dus daar ben ik nu nog op aan het wachten. In de avond wezen fitnessen en filmpje gekeken

Dinsdag eigenlijk ook niet zoveel.. Ik heb toen een aangifte gedaan bij de KMAR. Dus daar ging ook veel tijd in zitten. In de avond naar Tantra gegaan. voor 10 gulden was het 'n uurtje gratis drinken.. Nou dat drink je er wel uit hoor!! ;)

Woensdag hebben we de Christoffel berg beklommen. 372 meter de hoogte in. We stonden in de wolken :p Op mijn facebook kun je paar foto's zien hoe het er ongeveer uitzag.
In de avond hebben we een foute party.. Dus ben benieuwd. Ik ga er niet echt verkleed heen, Dat is toch ook fout? :p

Tot morgen ;)

uhh..

Denk dat ik toch maar vaker een blog bij moet gaan houden.. Nu ben ik namelijk kwijt wat ik aantal weken geleden gedaan heb:p.

Zal ik dan maar oefening op Bonaire vertellen?

Komtie dan he:
Woensdag: (de rest ben ik al weer kwijt, staat vast nog wel ergens op rooster wat ik gedaan heb, zal ook niet zo boeiend zijn geweest anders wist ik het wel Mittermfeest op de Kazerne, was niet zo spannend, Zijn naar TMF cafe gegaan om daar Guus meeuwis met Het is een nacht'' te karaoken. Blijken dat we ook nog gewonnen hadden ook.. Helaas waren we toen al weg:p
Donderdag:)
Een vrije dag! Dat was een mooie gelegenheid om gezellig naar de Blue Bay te gaan. 15 euro entree, maar je krijgt er een nette strand voor terug. Ook had je daar relaxte bedden. Zo eentje waar je een kussen op kon leggen. Dus heerlijk gebakken in de zon. Af en toe het water in gegaan om af te koelen. Daar heb ik ook een soort pasta gegeten, nouja gegeten, voor misschien 'n kwart deel. Want hij was echt overgoten met gesmolten kaas. Zo vettig was het, dat ik het echt gewoon geen smaak vond hebben. Gelukkig mocht ik deze bord van 20 gulden wisselen naar een broodje carpaccio voor 22 gulden:p. Dat was dan ook weer zeker een plus punt. S avonds wilde we naar de bios gaan, The Dictator. Dus wij daar naar toe, komen we op parkeerplaats waar echt geen plaats meer was. Die mensen kunnen ook echt niet inparkeren, sommige hadden 2 vakken in gebruik, dus moesten we wel tijdje rondrijden. Uiteindelijk toch een vakje gevonden ware het niet dat ik gegidst moest worden om er fatsoenlijk in te krijgen. Afijn, dus de auto stond en wij wilde 'n kaartje kopen.. Helaaaaaaas.. Hangt er een bord met Sold out aan de raam. Balen.. Dus dan maar naar de kazerne gegaan en daar filmpje gekeken.

Vrijdag: We gingen ons verplaatsen naar Hare Majesteit de Pelikaan. Dat was tegen zo'n 07:00 uur. De mensen die zeeziek waren bleven lekker buiten over de reling hangen voor als ze snel moesten kotsen:p. Sneu voor ze, ik heb heerlijk geslapen. Tot ik een CLS, Combat Life Saver casus kreeg. Dat werd ook prima afgehandelt en toen mocht ik voor slachtoffer spelen voor mensen die Zelf Hulp Kameraden Hulpen ZHKH deden. Uiteindelijk in Bonaire aangeland rond de klok van 12. Hebben we 2 uurtjes op de kant gezeten,, omdat het schip uitgeladen moest worden. En er ging heel wat vracht mee.. Dus vandaar.. Uiteindelijk kwamen op PUNT VIERKANT, een soort hotel dat waarschijnlijk afgebroken gaat worden... Hebben we vanaf daar onze tentjes opgeslagen, want het had geen ramen of deuren dus waaide wel lekker door.. we hadden wel een dak boven ons hoofd.. Vanuit punt vierkant zijn we naar onze project gegaan. We moesten daar 3 projecten afronden, dat hebben we keurig op tijd afgerond. We hebben vooral veel gesnoeid, gehakt, geharkt, geplukt, getrokken en gevloekt. (op het weer) Als ik ergens foto's vandaan kan halen hoe het er eerst uit zag en nu is het wel iets beter te begrijpen, maar daarvoor moet je naar facebook.com gaan ;) Zaterdag zijn we hiermee dus begonnen.
Zondag zijn we verder gegaan met de projecten. Weer in de zon gesnoeid, gezaagd, gehakt, getrokken, geplukt, gewied, geharkt endergelijke. Mooie parkeerplaats gemaakt. Aan het einde van de dag hadden we een GV momentje (Geestelijke Verzorging). Hadden een kampvuurtje gemaakt en liet de pater een presentatie zien met foto's wat we allemaal al gedaan hebben. Leuke foto's tussen ;)Kzal kijken of ik die presentatie ergens kan krijgen. Einde van presentatie hebben we kaarsjes aangestoken, rondom het kampvuur. En uiteindelijk besloten met een plakje cake en wat te drinken.
Daarna zijn we naar onze volgende bestemming gereden: De schietbaan.
Zijn we daar 2 daagjes gebleven om te schieten met de glock en vanuit daar hebben we andere peloton geholpen om hun project af te krijgen. Nog lekker stukkie gezwommen, 15 km gelopen, interview gegeven aan de locals, souvenirtje voor thuis mee genomen.
Woensdag zouden we eigenlijk naar de Pelikaan gaan om daar te overnachten, maar die was kapot dus moesten we nog dagje op de Vrijwilligers Korps Kazerne slapen.
We zijn ook nog bezig geweest met de brandweer, iemand uit brandende auto halen, CLS casus, boom gezaagd, en brand geblust... Toen eenmaal de Pelikaan er donderdag weer was, hebben we weer 2 uur gewacht om het schip in te laden en terug te varen naar curacao. Onderweg moesten we nog stuurboord of bakboord staan omdat we langs het huis van de gouverneur kwamen, dus moesten we in de houding staan. De rest van de terugreis lekker in bed gelegen. Donderdag avond naar Bermuda gegaan, was gezellig! Wel weer een latertje geworden..
Vrijdag: Weinig geslapen, maar stond toch wel weer op appél. Rustige dag gehad. Eerst 4 km gerend en toen zijn we de gereedschappen schoon gaan maken. Dat heeft tot 11 uur geduurt en na de lunch was er niet zo veel meer te doen dus zijn we de kamer gaan opruimen en PGU (Persoonlijke Gevechts Uitrusting) schoon gaan maken. half 3 was er inspectie, en toen was het WEEKEEEND :D

Zoo.. Weer 'n lap tekst.. Sorry dat ik 'n aantal dingen niet verteld heb, maar die vind ik niet zo belangrijk te melden.. Dat is meestal toch wel van de standaard dingen. Denk dat jullie nu ook genoeg leesvoer hebben. En dit was toch wel interessant omdat dit ook in de kranten en op tv van Bonaire kwam.

Kzal vort rekening meehouden dat ik niet langer dan 3 weken zal wachten op een nieuwe blog ;) :p

Groetjes uit Korsau,
Tee Otro Bijaha ;) Tot de volgende keer ;)


Voor de mensen die het niet opgemerkt hebben; Mijn motto bij deze verslag is verandert van ''Hard werken = hard ontspannen'' naar ''Chillen op de Antillen''

Ik zit hier nu bijna 3 maanden en ik denk dat dit de enige manier is om te omschrijven hoe ik me hier voel en wat ik hier vooral doe.

Laten we eens met iets leuks beginnen.

Vakantie!
Ons pap, mam en Elke kwamen 31 mei tot 9/10 juni aan in Curaçao.
We verbleven op het Livingstone Resort in Jan Thiel.
Ik moet ook nog paar mensen bedanken, omdat ze voor me een auto hebben geregeld, bij deze alvast bedankt, maar ik kom nog keertje langs ;).
We hebben dus een auto tot onze beschikking, mats!
Vrijdag: Elke komt aan op het vliegveld en pap en ik halen haar op. Op de terugweg gooide ik een leeg pakje peuken naar buiten. Staan we stil bij een stoplicht en opeens kwam daar meneertje motoragentje. Die kwam even melden dat ik dat lege pakje maar thuis moest weggooien. Lol:p. Vrijdagavond zijn we naar Kokomobeach gegaan. Daar was de Full moon party. Elke volle maan of laatste vrijdag van de maand is er een Full Moon Party. Dit was een geweldige feest :).
Zaterdag hebben we ook veel aan het strand gelegen en in de avond naar Bermuda gegaan. Zanzibar is echt super chill.
Uhm.. Zondag.. Geen idee eigenlijk.. Ohja, wel, Wet and Wild
Maandag..Godnonde.. weet eigenlijk niet meer wat we gedaan hebben :p.
Kom ik nog wel keertje op terug als Elke en ik samen brainstormen.
Dinsdag: Dolfijnen zwemmen! Dat was leuk, hebben met Rochette en Romeo, zo heette ze, gezwommen. Ze deden een aantal opdrachtjes die we ze opdroegen.
Woensdag naar Klein Curaçao gegaan. Was ook chill,, met zeeschildpadden gezwommen.
Donderdag zijn we dacht ik naar de blauwe kamer gegaan?'
Vrijdag... Helaas aan alle leuke dingen komt een einde, dus ook een vakantie van Elke... :( Terug naar Nederland..

Ik kon daarna genieten van een lang weekend, ik had de maandag vrij :).
Dus uitslapen. Dinsdag kwam ik weer op het werk en mocht gelijk gaan beginnen met onderhoud. De rest die kwamen terug van een weekje schietoefening op Wacawa. Hebben ze een mooie filmpje van gemaakt, staat ook al op facebook. Echt vette oefening, maar ben blij dat ik ook mocht genieten van vakantie. Zwaar maar mooi in elkaar gezet. Eigenlijk de hele week onderhoud gedaan en de week daarna ook. Ondertussen wel lesjes gehad, zoals Pantserfaust en de Squire. Maar ook hebben we de voorbereidingen getroffen voor Aruba.

Aruba:
Maandag: om 0700 uur moesten we bij de wapenkamer zijn. Vervolgens hebben we de munitiekisten, wapenkisten en andere zooi op de Hare Majesteit De Pelikaan gebracht. Toen zijn we 6 uur onderweg geweest op weg naar Aruba.
Eenmaal aangekomen op de haven zijn we met de bus naar Savaneta gebracht, de Korps Mariniers Kazerne. Toen we daar waren aangekomen hebben we gelijk de tenten opgezet en onze bedden opgezet. Even in de zee gezwommen. Eigenlijk was maandag een rustige opzet van de oefening.
Dinsdag: 's Morgens ontbijten en eigenlijk tot de avond gerelaxed. Niet zo heel veel gedaan. In de avond hebben we onze bevel gekregen en hebben we ons gevechtsgereed gemaakt. Camofleren, munitie optoppen, rugzakbepakken, wapen controleren, en dergelijke. Toen bleek dat er een scherpe munitie bijzat, (losse flodders is gebruikelijk op oefening, scherp is dodelijk ) Dus werd alles weer omgegooid qua tijd en planning. Moesten we onze munitie aftoppen en laten controleren of wij ook scherpe munitie had. Degeen die scherp had, was een SLA. Schutter Lange Afstand, dus raad maar eens hoe gevaarlijk dat had kunnen aflopen.
Alles gecontroleerd en veiligheid boven alles? Ja, Mooi dan konden we weer verder. Weer optoppen en toen konden we met de vrachtwagen afgezet worden in een natuurreservaat waar de Marns (Mariniers) oefenen.
De 2 langste kilometers van m'n leven gelopen. Ik kan moeilijk omschrijven hoe kut het was om over dat pad te lopen. Onze opdracht was een OP, ObservationPost in te richten en om een object aan te vallen. We hebben dinsdag dus eigenlijk bijna niet geslapen maar hele tijd wakker geweest om een object in de gaten te houden om vervolgens woensdag nacht de aanval in te gaan. We zaten ideaal. We zijn namelijk een berg op geklommen en langs de bergrand gaan zitten, zodat je niet zou skylinen. Skylinen wil zeggen dat je hoger dan de berg bent, dus dan sneller opvalt voor de vijaard. Alle meldingen gedaan over hoeveel personen er aanwezig waren, wat voor wapens ze hadden, wat ze deden, wat hun haardracht/kledingdracht was, alles met beweging hebben we gemeld voor de staff, zodat zij alles wisten wat er gebeurde. Woensdag:
Eigenlijk hele dag waarnemen en in de avond zijn we naar beneden geklommen om de aanval in te gaan. Eerst de vuurbasis: Die bleven bovenop de berg en daarna stormde wij er over heen. Huisje gezuiverd, krijgsgevangene gemaakt, belangrijke info meegepakt en geëxfiltreerd. Terug op de kazerne hebben we wapenonderhoud gedaan, munitie aftoppen, even geslapen, om 0700 hadden we wapen inpspectie en om 1100 hadden we een bbq. Toen was het einde oefening. Nog gedoken in Aruba. Ook heel leuk.. Even bij Senor Frogs geweest, en toen weer terug naar de kazerne. Tegen 9 uur in de avond lag ik al heerlijk te slapen.
Vandaag hebben we alle tenten weer opgeruimd, bedden opgeruimd, straat netjes achtergelaten, boot beladen, terug gevaren en nu typ ik dit verslag.
Vanavond is er weer een Full moon party.. Dus daar gaan we maar weer eens met de voetjes van de vloer!

Nou dit was het weer voor een tijdje:p.
Hopelijk kunnen jullie meer genieten van de foto's op facebook dan van mijn verslag :p


De laatste loodjes.
Zijn in zicht. Volgende week hebben we oefening ''De Finex'' (Final Excercise) voordat we de spullen weer inladen naar Nederland. Nog ongeveer 3.5 weken wachten en dan zit deze jongeman weer met zijn kont op Nederlandse bodem.
De full Moon party was echt weer super vet! Helaas was dit de laatste van mijn verblijf hier. Zaterdag naar het strand gegaan. Daaibooi heet deze strand. Hebben we geBBQ'd. Eigenlijk zoals de vele keren hier op het eiland. Zondag: Wet and Wild..
Maandag was ik vrij en heb ik lekker uitgeslapen en een dagje totaal niks gedaan.
Eigenlijk was dat best saai, want ik had eigenlijk wel zin om weg te gaan.. Mja, geen vervoer ><.. Dinsdag hebben we wapen onderhoud gepleegd. Woensdag hebben we een amfibische cross gedaan.Dat was wel lache.. Moesten vanaf Daaibooi naar 'n ander strand roeien. Waren we toch wel 'n uur mee zoet geweest. Best pittig dus voor je armen. Daarna hebben we 'n uurtje gelopen langs het waterkant, door de mangrove en over rotsen.. Was opzich wel gevaarlijk, aangezien je niet steeds kon zien waar je je voet zette.. Daarna hebben we als laatst 'n speedmars met scherfvest gehad van ongeveer 2.5 km. over heuveltjes en door dalletjes.
Donderdag: Wapenexcercitie, want we moeten vrijdag een erewacht houden voor een of andere Admiraal die ons wilt komen inspecteren. Voor het eerst in Curaçao mag ik dus m'n DT aantrekken. Dit duurde anderhalf uurtje. Daarna zijn we bezig geweest met kaarten plakken voor de komende oefening volgende week. Dus dan ben ik weer even uit het net.
In de middag hebben we weer pelotonsuitje gehad. Zijn naar 'n strand gegaan en ja, ook daar hebben we geBBQ'd. Straks in Nederland hoef ik eerst komende 2 maanden geen BBQ meer te zien :p. Tenzij het de saus over de spareribs is.
Dat terzijde. Een prima dagje gehad. Nu wel super gaar, maar toch wel de motivatie gevonden om even mijn kamer op te ruimen en dit verslagje te typen.

  • 06 Juli 2012 - 21:18

    Mam:

    eindelijk! heb t gevonden.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Chillen op de Antillen

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2012

Chillen op de Antiillen
Ruud

Chillen op de Antillen!

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 1725
Totaal aantal bezoekers 3031

Voorgaande reizen:

02 April 2012 - 01 Augustus 2012

Chillen op de Antillen

Landen bezocht: